trešdiena, 2011. gada 2. novembris

Goslinga daiļrade


Kā jau iepriekš minēju, esmu nolēmusi daskatīties visas filmas ar Goslinga j-ga piedalīšanos, ko arī pamazām daru. Neskatoties uz to, ka Goslings ir aktierisko uzdevumu augstumos pilnīgi visos izstrādājumos, ko man līdz šim ir nācies redzēt, ne visas filmas liek man ķerties pie rakstu darbiem d-grāmatā. Piemēram - Lars and the Real Girl [2007] , ko tiku noskatījusies jau kādu laiku pirms savas apņemšanās - ļoti laba , tomēr draugiem ieteikt nesteidzos. Porkē nicht?- mārrutks viņu zina!, jo filmas gaitā gan kustinājos, gan nedaudz apraudājos, un pēc noskatīšanās pat veltīju kādu brītiņu ne pārāk auglīgām pārdomām par dzīvi, bet...
Tālāk. All Good Things [2010] - par spīti lieliskajiem aktierdarbiem (Goslings un Kirstena Dansta) un intriģējošajam sākumam, viss pasākums kaut kā tomēr pamanījās aiziet neceļos. Un ar neceļiem es domāju - boring!!!, nemaz nerunājot par filmas ētisko faktoru (konkrētais izstrādājums esot balstīts uz patiesiem notikumiem). Par kuru paturpinot ....(Uzmanību! nosacīts spoiler alarm!) :
Iedomājies, ka kādu dienu no koplietošanas pagraba pazūd tavs ritenis. Un, pateicoties tam, ka viņdien tam pašam velosipēdam pašrocīgi un puspagalmam redzot esi pārdūris riepu, visiem ir skaidrs, ka pats vien jau esi to nofenderējis, lai saņemtu apdrošināšanas prēmiju. Tomēr tiešu pierādījumu nav, un viss pamazām noklust. Pēc kāda laika atrodas liecinieks, kas esot redzējis, kā tu Latgalītē tirgo velosipēda rezerves daļas, neilgu brīdi pēc augstāk aprakstītā nozieguma. Tad nu tiek sasaukta pagalma biedru tiesa, lai noskaidrotu šo jautājumu reizi pa visām reizēm. Tās laikā atklājās, ka galvenais liecinieks jau kādu laiku, gripas komplikāciju rezultātā, diezgan slikti redz ar vienu aci, kas nozīmē, ka šamējā liecība ir vairs tikai 50% uzticama. Līdz ar to, pierādījumu trūkuma dēļ, tu tiec officiāli attaisnots un vari tālāk dzīvot atvieglots un bez bēdu. BET - kaimiņš Varis, kurš studē Kultūras akadēmijas režisoros, nebūt nav mierā ar tiesas lēmumu, un kopā ar domubiedriem uzfilmē gandrīz dokumentālu stāstu par to, kā tās lietas īstenībā ir notikušās. Un tad nu vienu dienu draugos.lv tev tiek atsūtīta saite uz YouTube video, kur tu vari apskatīt pats sevi (galvenajā lomā - Reinis Govslinks) zogam riteni, tirgojamies Latgalītē, kā arī brīvu interpretāciju pa to, kā tu līdz šādai dzīvei esi nonācis.
Nu, apmēram tādas pārdomas man radās, noskatoties “Visas Labās Lietas”. Protams, mana versija ir daudz piezemētāka, jo oriģinālā apsūdzības ir kudiš nopietnākas.
Tomēr, tas, par ko es vēlējos rakstīt ir : 2005.gada izlaiduma filma "Stay".
Pirmās 40 min. mana iekšējā balss bļāva : "Āaaa, cik forši!!!!", līdz sākās aina ar sievieti un suni, kas manī radīja nelabas aizdomas, ka nu jau atkal esam prom no lielceļa. Līdz 01:19:21 tika pateikts viens teikums, kas, vismaz priekš manis, visu atkal salika savās vietās. 
Atzīšos, pilnīga skaidrība par to, ko es tikko  tiku noskatījusies man radās tikai pēc tam , kad izlasīju scenārija vadlīnijas iekš Wikipedia : http://en.wikipedia.org/wiki/Stay_%28fil…  (Iesaku tomēr lasīt pēc, nevis pirms!) Un, jādomā, noskatīšos filmu vēl vienu reizi. Jā, tieši tik laba tā, manuprāt, ir! Lai ko arī gvelztu kritiķi. Izņemot Rodžeru, kā par brīnumu! :) 





Nav komentāru: