svētdiena, 2011. gada 15. maijs

Red [2010]

Ko gan 1 cilvēks varētu nodomāt, uzzinot, ka vienā filmā ir sapulcējušies tādi dižgari kā Morgan Freeman, Helen Mirren, John Malkovich & Bruce Willis? OMG! OMFG!* - tas ir jāredz!

Un, pat, ja kāds labvēlis mani būtu vēlējies atrunāt no šī kino noskatīšanās, sakot, ka tā ir viena no nejēdzīgākajām filmām, ko šamējam ir nācies redzēt, es pie sevis līdzjūtīgi nodomātu, ka nabaga cilvēku noteikti ir apdalījuši ar labas gaumes sajūtu. Ne jau katram ir lemts saprast izsmalcinātus jokus, novērtēt veselīgu pašironiju un izbaudīt profesionālu aktierspēli. Automātiski ievietojot sevi šajā izredzēto kategorijā, es vēl pie sevis nospriestu, ka Brūss Viliss šajā kompānijā, protams, ir tāds drusku šaubīgs elements, bet Džons Malkovičs, Morgans Frīmens un Helēna Mirrena jau nu gan neļausies sevi ievilināt kādā 2.šķiras izstrādājumā. Pašapmierināti pie sevis nosmaidot, nospiestu pogu "play", un ..... pēc 41 min. ilga iekšēja dialoga :

- "slēdz ārā! tāds s...s!!!!"

- "nu, pagaidi - varbūt vēl iespēlēsies..."

- "es nesaprotu - vai viņiem pašiem nav neērti?!?"

- "mjā...."

Jā, es izturēju 41 minūti. Pat nesagaidīju Helēnītes iznācienu.

Pilnīgā nopietnībā iekš Wikipedijas pārbaudīju, vai režisors nav uz nāves gultas - iespējams, 4 slaveni aktieri nav varējuši atteikties piepildīt nabaga sirdzēja pēdējo vēlēšanos uzņemt vienu riktīgi draņķīgu filmu. Virtuālā izlūkošana šo manu versija neapstiprināja.

Vēl viens variants, ka tas ir "nopludināts" veco buku mājas video, kas ticis uzņemts kāda privātā baļļuka laikā, pirms tam pa visiem uzskricelējot scenāriju uz salvetes. Skaidrā ir bijis tikai operators.

Un, visbeidzot - baisais pieņēmums, kas, iespējams, patiks sazvērestības teoriju piekritējiem un marketinga darboņiem, ka šī filma ir iecerēta kā eksperimentālas lamatas pilnīgi visiem skatītājiem, vecuma posmā no 25 -70 gadiem, ar mērķi pierādīt, ka pat slikta anotācija nevienu neatturēs pārbaudīt šo izstrādājumu pašam uz savas ādas. (Skatīt augstākminēto piemēru : Zēna VS Labvēlis). 2vārdsakot - smalks "razvods"**! Tik tiešām brīnos, ka palaidu garām tās izrādīšanu pašmāju kinoteātrī. Ar manu naudu viņi būtu varējuši droši rēķināties.



P.S. nākošajā dienā tomēr noskatījos filmu līdz galam, lai būtu droša, ka mana recenzija balstās uz pārbaudītiem faktiem. Same same, ar visu Helēnīti.

P.P.S. IMDb vērtējums, starp citu, ir stabils 7-nieks.

P.P.P.S. Interesanti, cik daudzus no maniem draugiem un paziņām šis dienasgrāmatas ieraksts iedvesmos uz "RED" skatīšanos, ar mērķi pierādīt , ka man nav taisnība?

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

* - abreviatūra no angļu valodas vārdiem "Ak, mans Dievs! Ak, mans fantastiskais Dievs!"

** - tiešs pārnesums no krievu valodas vārda "развод" - apkrāpšana.

Nav komentāru: