ceturtdiena, 2012. gada 18. oktobris

Romai - ar mīlestību [2012]

Ja es būtu slavens  režisors, kura profesionālā dzīve strauji tuvotos norietam, es NE-PAR-KO nevēlētos, lai "To Rome with Love" būtu mana pēdējā filma. Vēl vairāk - es vēlētos, kaut nekad to nebūtu radījusi, jo man būtu pieticis apņēmības apstāties pie "Match Point" [2005] un palikt ļaužu atmiņā kā lieliskam režisoram un scenāriju autoram, nevis asumu zaudējušam pensionāram, kurš izmisīgi vēl mēģina pagozēties profesionālajās aprindās, lai gan zelta pulkstenis ar gravējumu jau ir uzdāvināts.

Tādas skaudras pārdomas mani pārņēma, skatoties " Romai - ar mīlestību", kur vairāki labi aktieri (Boldvins, Krūza un Benini), par spīti scenārija, maigi izsakoties, gaisīgumam, izmisīgi mēģināja kaut ko no sevis izspiest, lai gan visi jau tāpat labi saprot, ka viņu dalība filmā ir vien cieņpilns reveranss leģendārā režisora piepildītajam darba mūžam, nevis vēlme spodrināt savus CV.

Par ko tad ir filma? VVZ* par ko! Droši vien, ka par Romu, kur notiekas visādi sapņi vasaras naktīs un tāpēc scenārija autoram nav jālauza galva par ne par loģiku, ne jūtām. Visam traļi vaļi pieliek klāt vēl vienkāršos Romas iedzīvotājus, kas, spriežot pēc aktiermeistarības iemaņām, acīmredzot, tikuši savanģoti pie filmēšanas laukuma pa taisno no ielas un viena jestra filma ir gatava!

Objektivitātes labad jāatzīst, ka bija vērojamas arī vairākas asprātīgas ainas, kur varēja smieties gandrīz līdz asarām, tomēr brīdinu, ka tās bija vien pāris medus karotes darvas mucā.
Viss pārējais bija neticami garlaicīgs, ļoti virspusējs un es pat uzdrošinātos izmantot vārdu - amatierisks. Labi apzinos, ka tas izklausās pēc nopietniem zaimiem un es tagad, pie pilna saprāta būdama, uzprasos uz nepatikšanām no Vudija Alena daiļrades cienītāju puses, tomēr, kas uzrakstīts - uzrakstīts! ;)
 5/10




*VVZ - velns viņu zina!

2 komentāri:

aiwwa teica...

Noskatījos un IEBILSTU! Jā, par šito filmiņu Allenam balvas nedos un jūsmīgi roku spiedīs tikai Romas mīlētāji un itāļu komēdijas stila pazinēji. Bet - jauki taču! Un smieklīgi! Dziedātājs dušā man ļoti patikās. Arī tas, kā tiek apspēlētas dažādas klasiskas komēdijsituācijas - provinces meitene un kinozvaigzne, piemēram, mani iejūsmināja. Pats Vudijs bija alleniski burvīgs kā vienmēr.
Un- man ,,Match Point" neliekas visalleniskākā filma. Tā ir laba, bet tur nav jūtama viņa neatkārtojāmā intonācija un humors, kas arī ir tas, kas viņu dara īpašu.
Domāju, ka rindā pie režisora jau sastājušies daudzi citu valstu naudasdevēji, lai tikai Allens uztaisītu viņu pilsētai veltītu filmu. Jo reklāma nenoliedzami laba un iedarbīga. Būtu man tagad naudiņa, jau kravātu koferi! :)

Lestelēla teica...

Jā, dziedātājs dušā, Benīnī atveidotais tēls un arī provinces aktrises valdzināšanas māksla bija tās medus karotes, kuras es pieminēju, bet tas bija arī viss! Pārējais bija riktīgi stiepti un garlaicīgi. Un, izskatās, ka Tev ir taisnība par valstu reklāmu, jo šī, man šķiet, ir jau 3-šā kādai konkrētai pilsētai veltītā Alena filma. Viņa kontā jau ir Barselona, Parīze un tagad arī Roma. Varbūt vēl kāda? :)
P.S. Man nav tik svarīgi, vai filma ir alleniska, vai nē - galvenais, lai tā spēj mani izklaidēt, vai arī riktīgi likt aizdomāties. "Match Point" ir viena no tām, kas man iebelza tā, ka vēl pāris stundas pēc tās noskatīšanās nespēju lāgā atjēgties. Un labprāt to skatos arī atkārtoti, kas priekš manis ir ļoti labs rādītājs :)